توصیه هایی برای مدیریت کانال تلگرام
با توجه به اینکه میلیون ها کاربر ایرانی در برنامه پیام رسان پر طرفدار تلگرام فعال می بشاند کانال های تلگرامی جایگاه های خود را در بین مردم کسب کرده است و هر کسی به سهولت می تواند یک کانال تلگرامی داشته باشد و آن را با مطالب و موضوع های مختلف مدیریت کند و با اعضای کانالش به طور یک طرفه ارتباط برقرار کند.
کانال تلگرامی منبع مناسبی برای کسب و کار وفروش محصول
از همین بابت این روز ها در هر فروشگاه یا هر برند کسب و کار دیگری می توان یک آدرس تلگرامی دید که منبع خوبی برای فروش محصول و آشنایی مشتری با محصول می باشد.
انتخاب نام مناسب برای کانال
تیتر
گویاست و نیازی به تاکید بر این مطلب نیست، اینکه نام کانال شما با بیزینس
مورد نظرتان همسو باشد کاملا منطقی است اما پیشنهاد میکنیم اگر اکانتی در
سایر شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام دارید سعی کنید نام کانال تلگرام و نام کاربری یا صفحه اینستاگرامتان یکی باشد!
راه های معرفی کانال
راه
های مختلفی برای معرفی کانال وجود دارد، اگر وبسایت دارید حتما لینکی به
صورت لایت باکس و در حین ورود به صفحه اول وبسایت از کانال قرار دهید و
کانال تلگرامتان را به افراد و بازدیدکنندگان معرفی کنید (با یک لینک فعال و
مستقیم به آدرس کانال)! اگر فقط صفحه اینستاگرام دارید حتما سعی کنید آدرس کانال را در قسمت ببوگرافی قرار دهید و حتما توجه کنید برای گذاشتن لینک کانال در بیوگرافی باید از مخفف Tlgrm.me به جای telegram.me استفاده کنید!
از
دیگر راه هایی که می توانید جذب مخاطب کنید اینکه در کارت ویزیت و یا
کاتالوگ ها در کنار آدرس وبسایت سعی کنید آدرس تلگرام را درج کنید، پیشنهاد
می کنم از QR Code یا همان بارکد های مربعی استفاده کنید، البته در ابعاد
قابل مشاهده توسط دوربین ها!
از فرصت حضور در نمایشگاه های مرتبط و
جلسات و همایش های گروهی به هیچ عنوان غافل نشوید ارائه تخفیف های تلگرامی
هم می تواند وسیله و ابزار موثری در جذب محاطب باشد.
ارائه محتوای مناسب در کانال
محتوا
بخش اصلی و مهمی است که می تواند به آسانی در نگهداری و حتی افزایش فالوئر
به شما کمک شایانی کند، متاسفانه باید بگوییم ذائقه کنونی فارسی زبان ها
در شبکه های اجتماعی وضعیت مناسبی ندارد، هر چقدر شما محتوایی سطحی تر و یا
شاید با مزه تر داشته باشید کاربران بیشتر خوششان می آید!
ذائقه کاربرهای ایرانی بر روی مسایل سطحی وبامزه
هر چیز جایی و هر نکته مکانی دارد!
سعی
کنید کانال شما بر حسب موضوعی که به آن می پردازید پاسخگو باشد، تمامی
مشتری ها یا مخاطبان بدانند که زمینه کاری و محتوایی شما چیست و برایشان
قابل درک باشد، برای مثال اگر کانالی برای معرفی محصولات مربوط به مصالح
ساختمانی دارید دلیلی ندارد که برای جذب مخاطب و فالوئر بیشتر از ارسال جک
هم دریغ نکنید! سعی کنید مطالب در زمینه مرتبط با موضوع مورد نظر شما باشد.
انگیزه ایجاد کنید
راه
های ایجاد انگیزه بستگی شدید به بیزینس و اهداف شما دارد، اگر فروشنده
هستید، ارائه تخفیف یا اشانتوین، اگر خدمتی را ارائه می دهید، ارائه
محدودیت زمانی برای دریافت تخفیف و … اما راه های ساده تری هم هست، ارسال
مطالبی با انرژی مثبت به صورت روزانه، مثلا هر روز را با یک جمله پر انرژی و
مثبت آغاز کنید، یا ابتدای هر هفته با ارسال یک پیام مثبت برای مخاطبانتان
آرزوی هفته ای خوب داشته باشید! سعی کنید خود را مقید کنید و مثلا جملات
هر هفته را راس ساعتی خاص و در روزی خاص ارسال کنید.
استفاده از هشتگ ها
هشتگ ها عناصر خوبی هستند که می توانند در دسترسی آسانتر به مطالب توسط کاربران و مخاطبان موثر باشند.
امضای مطالب
سعی کنید حتما در انتهای هر پیام آدرس کانال تلگرام را ذکر کنید ، این نکته هم یک شمایل خاص به ارسال های شما می دهد و هم می تواند در صورت فوروارد مطالب شما توسط مخاطبان کاربران جدید را به کانال شما راهنمایی کند!
از ارسال زیاد بپرهیزید!
ادمین
های کانال ها خیلی اوقات پر انرژی هستند و محتوا های مناسب و خوبی را طی
یک بازه کوتاه ارسال می کنند، توجه کنید کاربران مثل شما مدام و در لحظه
کانال شما را چک نمی کنند، وقتی هم در اعلان ها می بینند که پیام جدیدی در
کانال شما دارند، شاید در شرایط مساعد دو مورد انتهایی را مطالعه کنند. پس
سعی کنید ارسال ها را در طول روز کم کرده و تنها بر ارائه محتوای مناسب
بپردازید!
از DESCRIPTION یا توضیحات غافل نشوید
این
قسمت تنها جایی است که می توانید آدرس وبسایت، شماره تماس و … را به صورت
همیشگی در دسترس کاربران قرار دهید، سعی کنید ساده ترین راه های ارتباطی و
توضیحاتی که به شرایط بیزینس شما ارتباط دارد را خیلی مختصر بنویسید، درج
شماره تماس، ارتباط تلگرامی و وبسایت فراموش نشود!
اضافه کردن اولین افراد!
در
ابتدای مسیر و ایجاد کانال شما می توانید تا 200 نفر را خودتان به لیست
مخاطبان اضافه کنید، توجه کنید تنها افرادی را که حدس می زنید محتوای شما
به آنها ربطی دارد را اضافه کنید، آن هم فقط یک بار! مطمئن باشید با اضافه
کردن دو یا چند بار افراد نمی توانید آن ها را وادار به ماندن در کانال و
یا Leave ندادن کنید!
اضافه کردن افراد با توجه به محتوای کانال و سلیقه کاربر
فالور کیلویی نخرید!
خریدن
فالوئر های کیلویی خیلی مرسوم است اما توجه کنید که تنها پولتان را دور
ریخته اید، اعداد نمایش داده شده در بالایی صفحه تنها نظر ادمین ها را جلب
می کند، ادمین ها هم افرادی نیستند که برای شما مخاظب بیشتری جذب کنند،
توجه کنید که جلب مخاطب اصلی باید از طریق کاربران و معرفی و فورارد مطالب
صورت بگیرد! باز هم باید تاکید کنم که سعی کنید مطالب با محتوای مناسب و به
جا نظر افراد را جلب کنید!
لطفا زیاد ویدئو ارسال نکنید
تمامی افرادی که از تلگرام استفاده می کنند با موبایل به چک کردن کانال ها می پردازند و از اینترنت همراه استفاده می کنند، ارائه محتوای با حجم سنگین اکثر مواقع بی فایده است و ارسال های متنی شما بازخورد خیلی بیشتری دارد!
مطالب دیگر کانال ها را کپی نکنید
ارسال
مطالب کانال های دیگر مخاطبان شما را به مرور مطالب آن کانال ها سوق می
دهد و کانال شما را یک کپی کار با مطالب تکراری نمایش می دهد. سعی کنید این
مورد را به حداقل برسانید و خودتان تا حد امکان تولید کننده محتوا باشید!
نکته نهایی و آخر
تلاش کنید، تلاش کنید، تلاش کنید و به صورت مداوم حتی با تعداد کمی فالوئر پیگیر باشد! مطمئن باشید تداوم کار و ارائه محتوای با مضمون مناسب و ارزشمند هم برای جذب مخاطب نیاز به وقت گذاشتن دارد
- ۹۶/۰۷/۱۲